Det är svårt, det här med bloggformatet. Van vid att skriva sällan och för ingens ögon. Här kan alla se och alla regler säger att man ska skriva ofta. Och samma säger man ju när man ska komma igång att skriva efter idétorka. Bara skriv, något varje dag, så kommer du någonvart, till slut. Men livet, så mycket tid det tar. Varje dag så många ofullständiga tankar, har hela tiden känslan av att inte komma till skott, något som skaver, något som glömts. Det är väl småbarnslivet, och jag är ingen sådan person, som sitter uppe sent för att utföra saker. Eller går upp tidigt eller klämmer in. Jag behöver oceaner av tid för att komma till skott med det där som inte måste göras. Men kanske måste jag skriva lite varje dag? Det kanske till och med är nödvändigt.


4 svar till “Oceaner”

  1. Jag tror tyvärr det. Jag behöver också oceaner. Men också svårt med blogg för just eftersom folk läser vill man ju upprätthålla nån form av kvalitet, men det är ju omöjligt om man ska skriva varje dag. Så då måste man öva på att skita i vad nån eventuellt tycker och om nån eventuellt slutar läsa. Puh. Har ingen lösning. Kanske skriva varannan dag på blogg och varannan dag för sig själv? Vet ej!

    Gilla

    • Ja det är galet så snabbt det går att få prestationsångest, det räcker med en läsare så blir det något annat än det man är van vid. Men också så knäppt och roligt att få kommunicera med någon på det här sättet! Folk som läser och till och med kommenterar, så himla roligt! Ja man kanske får växla mellan att skriva ”till” andra och att bara skriva och låtsas som att ingen kan se, det är ju ett experiment detta, och inga regler finns ju egentligen.

      Gilla

  2. Om det känns skönt för dig, vilket din sista mening antyder, så skriv. Det är ju ändå för dig själv, även om det finns några som läser.
    Jag tycket själv Att det är så skönt att formulera tankarna i ord, de blir mer begripliga då.

    Gilla

    • Jag trodde faktiskt aldrig att det skulle hjälpa så mycket att skriva såhär, men att få respons från människor utanför sitt vanliga liv har varit så väldigt trevligt. Att få skriva om det man själv tycker är viktigt, utan att anpassa till människors eventuella tolkningar eller åsikter.

      Gilla

Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.